خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





سازمانها و ارگانها با دفاتر پیشخوان زور آزمایی می کنند

    مدیر یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی وغیردولتی گفت:  وقتی یک پاس اشتباه یا یک سوت مشکوک در فوتبال زده می شود کمیته ویژه پی گیری این موضوع  شکل می گیرد و نمایندگان از دهها طریق با فراخواندن افراد حقیقی و حقوقی به دنبال مقصر ماجرا می روند اما در قبال دفاتر پیشخوان دولت که در صورت حمایت، تاثیرگذاری آنها بسیار بیشتراز فوتبال در زندگی مردم خواهد بود اراده چندانی دیده نمی شود.

     

     

     

    به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir ) حسین جزء خراسانی با اشاره به مصوبه مجلس درباره  دفاتر پیشخوان به خبرنگار ما  گفت: اگر مصوبات مجلس  در این زمینه جزء به جزء  و به درستی اجرا شوند  دیگر مشکلی از نظر ارائه خدمات، توسعه و درآمد زایی دفاتر پیشخوان دولت نخواهیم داشت اما متاسفانه این موضوع چندان در الویت نمایندگان قرار ندارد.


    وی با بیان اینکه اگر دفاتر پیشخوان به اندازه یک پاس اشتباه فوتبال برای نمایندگان مجلس اهمیت داشتند  شاید اکنون شرایط ما بسیار بهتر بوداظهار کرد: وظیفه یک نماینده مجلس در قبال رای دهندگان و آحاد مردم به عنوان یکی از قوای سه گانه  تنها  تصویب قانون نیست، بلکه باید پی گیر اجرای درست قانونی که در خانه ملت مصوب شده است نیز باشد.



    *هیچ ارگانی درباره دفاتر پیشخوان مورد بازخواست جدی قرار نمی گیرد



    مدیر این دفتر  پیشخوان  خدمات دولت با بیان اینکه اکنون بیش از دو سال از پایان برنامه پنجم توسعه گذشته است، گفت: در برنامه پنجم توسعه و  مصوبات مجلس درباره دفاتر پیشخوان تصمیم گیری شده است اما من ندیده ام  نماینده ای در این باره کسی را مورد سوال یا بازخواست  جدی قرار دهد.



    وی همچنین با بیان اینکه نباید مجلس تنها به سمت کارهای رسانه ای و غوغاسالارانه پیش برود تاکید کرد:  به نظر می رسد چون موضوع دفاتر پیشخوان از مسائلی نیست که چندان مورد توجه جراید و اصحاب رسانه قرار گیرد  نمایندگان نیز به طبع آن انگیزه کمتری برای پی گیری مسائل مربوط آن دارند.



    جزء خراسانی در عین حال بیان کرد: طبق قانون باید راهکاری در نظر گرفته می شد تا تمام دفاتر خدمات الکترونیک زیر مجموعه دفاتر پیشخوان دولت قرار گیرند اما  تا کنون دفاتر پلیس +10 به این مصوبه تن نداده اند  و  دفاتر خدمات الکترونیک شهر  نیز همینطور؛ ظاهر امر اینگونه به نظر می رسد که در این باره اصلا تحت فشار هم نیستند و همچنان به طور مستقل به فعالیت خود ادامه می دهند.



    * بزرگترین مشکلات دفاتر نداشتن متولی و حامی قدرتمند است



    مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت  با  تاکید بر لزوم حمایت از دفاتر پیشخوان و با بیان اینکه  یکی از بزرگترین مشکلات این دفاتر نداشتن متولی و حامی قدرتمند است گفت:  اگر امروز دفاتر پلیس + 10 با وجود ارائه چند خدمت محدود می توانند با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند مهمترین دلیلش این است که نهاد ذی نفوذی مانند نیروی انتظامی پشت سر آنها قرار دارد و درباره دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز اوضاع به همین منوال است و آنها به پشتیبانی شهرداری از خود دلگرمند، اما درباره دفاتر پیشخوان دولت چنین حمایتی وجود ندارد.



    وی در عین حال بیان کرد: اینکه استانداری دفاتر پیشخوان دولت را زیر بال و پر خود بگیرد اتفاق خوبی است  اما  این حمایت باید تمام و کمال و همه جانبه  باشد.


    وی  همچنین  با اشاره به  اختیارات قانونی استانداری ها گفت: بر اساس قانون ، استانداری باید قدرتمندترین سازمان در هر استان باشد اما در عمل اصلا اینگونه نیست و گاهی احساس می شود که  حتی سازمانهایی که زیر مجموعه دولت هم هستند چندان تره ای برای استانداری و مجوز هایش خرد نمی کنند.


    این مدیردفترپیشخوان  در ادامه  توضیح داد: ما برای گرفتن پروانه فعالیت دفاتر پیشخوان باید دوسال  دوندگی کنیم و تازه بعد از دو سال که موفق به اخذ مجوز از استانداری شدیم متوجه می شویم این پروانه ای که در دست داریم تنها یک برگه است و باید دوباره  به دنبال  کسب مجوز و عقد قرار داد با تک تک سازمانهایی که می خواهیم خدمات آنها را ارئه کنیم، برویم.


    جزء خراسانی با بیان اینکه هر کدام از مراحل اخذ مجوز نیز جداگانه زمانبر است، گفت: به عنوان مثال موفق می شویم  با سازمان تنظیم مقررات  قرار داد ببندیم اما این قرار داد عملا به تنهایی کاربردی ندارد و باید باز هم جداگانه با رایتل، همراه  اول و ایرانسل وارد مذاکره شویم؛ ضمن آنکه هر کدام از این سه اپراتور نیز برای خود قوانین و خواسته های جداگانه ای دارند  و ضمانت های متفاوتی را  نیز می طلبند.



    وی ادامه داد: قرار داد ما با سازمان تنطیم مقرارات رادیویی باید به عنوان مجوز ارائه خدمات هر سه اپراتور که عنوان زیر مجموعه این سازمان را یدک می شوند، اعتبار داشته باشد  نه اینکه ما اکنون بعد از یک سال و نیم نتوانیم  اجازه همکاری با همراه اول را بگیریم.



    *سازمانها و ارگانها با دفاتر پیشخوان زور آزمایی می کنند



    مدیر یکی از دفاتر پیشخوان دولت با اشاره به اینکه دفترش در نزدیکترین نقطه به اداره کل بیمه سلامت قرار دارد گفت: قطعا واگذاری خدمات بیمه سلامت به دفتر ما می تواند ازدحام ارباب رجوع را از این سازمان بکاهد و بسیاری از امور را برای آنها آسانتر کند اما در عمل آنها  چندان از واگذاری این خدمات استقبال نمی کنند.

    وی افزود: در واقع بیشتر از آنکه روحیه همکاری و واگذاری کارها به دفاتر پیشخوان دولت میان سازمانها و ارگانها وجود داشته باشد آنها به دنبال زور آزمایی و قیچی کردن بال و پر دفاتر پیشخوان هستند.



    این مطلب تا کنون 12 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : دفاتر ,پیشخوان ,خدمات ,دولت ,بیان ,اینکه ,دفاتر پیشخوان ,پیشخوان دولت ,درباره دفاتر ,بیان اینکه ,خدمات الکترونیک ,درباره دفاتر پیشخوان ,دفاتر خدمات الکترونیک ,دفاتر نداشتن متولی ,
    سازمانها و ارگانها با دفاتر پیشخوان زور آزمایی می کنند

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده